Rzucamy dwa razy sześcienną symetryczną kostką do gry.Oblicz prawdopodobieństwo , że suma wyrzuconych oczek jest równa 8 lub iloczyn wyrzuconych oczek jest równy 12.

Proszę o dokładne obliczenia wiem jedynie że wynik wynosi 7/36

Daje najlepsze :-D

2

Odpowiedzi

2010-02-17T17:23:27+01:00
Moc omega=6*6=36

Możliwe przypadki:
2,6 6,2 3,5 5,3 4,4 3,4 4,3

moc zdarzenia A=7

P(A)=(moc A)/(moc omega)=7/36
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T18:07:41+01:00
N - liczba zdarzeń elementarnych
N = 6² = 36
A - zdarzenie polegające na tym, że wyrzucona suma oczek = 8
lub iloczyn wyrzuconych oczek = 12.
A = { (2,6).(6,2),(3,5),(5,3), (4,4),(3,4),(4,3) }
n(A) = 7
P ( A ) = n(A) /N = 7/36
6 3 6