Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T17:31:21+01:00
Warszawa 21*E - 15.00.
Tokio 140*E - ?
Reykjavik 20'W - ?
Waszyngton 78'W - ?

Czas w Tokio

140*E - 21*E = 119*
119* razy 4min = 476min = 7h 56min
15.00 + 7h 56min =22.56 - czas w Tokio

Czas w Reykjawiku
21*E + 20*W = 41*
41* razy 4min = 164min = 2h 44min
15.00 - 2h 44min = 12.12 - w Reykjawiku

Czas w Waszyngtonie

78*W + 21*E = 89*
89* razy 4min = 356min = 5h 56min
15.00 - 5h 56min = 9.04 - czas w Waszyngtonie
2010-02-17T17:46:24+01:00
Najpierw obliczamy szybkość obrotu Ziemii:
360° --->24h
15°---> 1h
1° ---> 4 min

Czas dla Tokio:
140° E - 21° =119°
119° x 4' = 476' (minut)
teraz zamieniamy minuty na godziny:

476' = 7h 56'
Następnie dodajemy do godziny 15:00 uzyskany czas:

15:00 + 7h 56' = 22:56 <--- czas w Tokio

----------------------------------------------------------------------------
Czas dla Reykjawika :
(jest on w strefie E, więc odejmujemy uzyskany czas od podanej godziny)

20°+ 21°= 41°
41° x 4' = 164'
164' = 2h 44'
15:00 - 2h 44' = 13:22<--- czas w Reykjawiku
------------------------------------------------------------------------
CZAS W WASZYNGTONIE:

21°+ 78°= 99°
99° x 4' = 396'
369' = 6h 36'
15:00 - 6h 36' = 8:24<------ czas w Waszyngtonie

;))