1. Do podanych wyrazów dopisz synonimy:

pisać-.......
dziecko-.....
strawa-.....
ważny-......
uderzyć-.....
usterka-.....
ciekawy-.....
stary-........

2) Wyraź delikatniej treść podanych wtrazów: np. kradnie-ma lepkie ręce

kłamie-......
skąpy-....
jest bardzo skromna-...
wywyższa się-.....

3) Do podanych zdań dopisz takie, które będą zawierały informacje przeciwstawne:
-Zgubiłem zegarek-
-Skończyliśmy porządki w ogrodzie-
-Zosia ubiera się bardzo modnie-
-Widzisz w niej same zalety-
-Te buty sie są tanie-

3

Odpowiedzi

2010-02-17T17:30:14+01:00
Pisać-.......wystukać (np. na klawiaturze)
dziecko-.....pierworodny
strawa-.....pokarm
ważny-......niecierpiący zwłoki
uderzyć-.....walnąć
usterka-.....zepsucie
ciekawy-.....interesujący
stary-........w podeszłym wieku

2) Wyraź delikatniej treść podanych wtrazów: np. kradnie-ma lepkie ręce

kłamie-......mówi nieprawdę
skąpy-....jest nadmiar oszczędny
jest bardzo skromna-...jest delikatna
wywyższa się-.....jest zbyt pewna siebie

3) Do podanych zdań dopisz takie, które będą zawierały informacje przeciwstawne:
-Zgubiłem zegarek-znalazłem zegarek
-Skończyliśmy porządki w ogrodzie-nie skończyliśmy porządków w ogrodzie
-Zosia ubiera się bardzo modnie-zosia ubiera sie staromodnie
-Widzisz w niej same zalety-widzisz w niej same wady
-Te buty sie są tanie-te buty nie są drogie
1 5 1
2010-02-17T17:31:42+01:00
1) pisać :zapisywać, notować, wypisywać, protokołować, stenografować
dziecko:maluch, pociecha, potomek, bobas, dzidziuś
strawa:dary nieba, jadło, jedzenie, pokarm, posiłek, pożywienie
ważny:aktualny, bieżący, obowiązujący
uderzyć:bachnąć, chlasnąć, gruchnąć, łupnąć, przydzwonić, przyfasolić, przyłożyć, przypieprzyć, puknąć, razić, rąbnąć
usterka:awaria,uszkodzenie
ciekawy:badawczy, ciekawski,
stary:boss, dyrektor, naczelny, prezes, pryncypał,

2) Wyraź delikatniej treść podanych wtrazów: np. kradnie-ma lepkie ręce

kłamie-......mówi nieprawdę
skąpy-....jest nadmiar oszczędny
jest bardzo skromna-...jest delikatna
wywyższa się-.....jest zbyt pewna siebie

3) Do podanych zdań dopisz takie, które będą zawierały informacje przeciwstawne:
-Zgubiłem zegarek-znalazłem zegarek
-Skończyliśmy porządki w ogrodzie-nie skończyliśmy porządków w ogrodzie
-Zosia ubiera się bardzo modnie-zosia ubiera sie staromodnie
-Widzisz w niej same zalety-widzisz w niej same wady
-Te buty sie są tanie-te buty nie są drogie

2 2 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T17:34:20+01:00
1.
pisać- gryzdać
dziecko- bobas
strawa-posiłek
ważny- istotny
uderzyć- (pot.) trzepnąć
usterka- awaria
ciekawy- interesujący
stary- antyczny

2.
kłamie- nie mówi prawdy
skąpy- lubi mieć pieniądze dla siebie
jest bardzo skromna- jest nierozrzutny
wywyższa się- lubi dominować

3.
Zgubiłem zegarek- Znalazłem zegarek
-Skończyliśmy porządki w ogrodzie- Zaczęliśmy porządki w ogrodzie.
-Zosia ubiera się bardzo modnie- Zosia ubiera się niemodnie.
-Widzisz w niej same zalety- Widzisz w niej same wady.
-Te buty nie są tanie- Te buty są tanie.

3 5 3