Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T17:32:38+01:00
-tytuł "Syzyfowe prace" ma znaczenie symboliczne, w związku z tym można go interpretować na kilka sposobów.
a)Syzyfowe prace to wysiłki rusyfikatorów, którzy bezowocnie próbują zabić tożsamość narodową polskiej młodzieży drugiej polowy XIXw.
b)Drugim pojmowaniem może być opór i walka polskich uczniów, którzy tak jak Syzyf uparcie dążą do celu, nie poddają się i odnoszą zwycięstwo.
1 5 1
2010-02-17T17:34:01+01:00
Śpiewanie ruskich piosenek, kształtowanie ducha rusyfikacji, mówienie na każdych lekcjach w języku rosyjskim, zakazane były książki historyczne(uczono nie prawdziwą historie),uczniowie którzy chodzili na spektakle rosyjskie dostawali nagrody w postaci słodyczy i uzyskiwali przychylnosc nauczycieli, język polski był nieobowiązkowy i lekcje byly o niekorzystnych porach, wprowadzono księgi wyjść, naloty na stancje gdzie spali gimnazjaliści:)