Uklady rownan.

Firma smak-mix produkuje margasło, ktore jest mieszanką masła i margaryny. Margasło zawiera 80 % tłuszczu. Otrzymuje się je, mieszając masło, ktore zawiera 77 % tłuszczu,z margaryna zawierająca 82% tłuszczu. Ile masła zawiera 250g margasła?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T17:27:04+01:00
X - waga masła użytego do produkcji 250 g Margasła
y - waga margaryny użytej do produkcji 250 g Margasła

Więc:
x + y = 250 gramów
77%x + 82%y = 80%(x + y)

x + y = 250
0,77x + 0,82y = 0,8(x + y) /*100

x + y = 250
77x + 82y = 80(x + y)

x + y = 250
77x + 82y = 80x + 80y

x + y = 250 /*(-2)
77x - 80x + 82y - 80y = 0

-2x - 2y = -500
-3x + 2y = 0
-------------------------
-5x = -500 /:(-5)
x = 100

x + y = 250
100 + y = 250
y = 250 - 100
y = 150

Odpowiedź:250 gramów Margasła zawiera 100 gramów masła i 150 gramów margaryny

Mam nadzieję ,że pomogłam;DD
xD
Pozdrawiam ^^
2010-02-17T17:28:13+01:00
X - ilość masła
y - ilość margaryny

x + y = 250
77% * x + 82% * y = 80% * 250 /*100

y = 250 - x
77x + 82y = 80 * 250

y = 250 - x
77x + 82(250-x) = 20000

y = 250 - x
77x + 20500 - 82x = 20000

y = 250 - x
77x - 82x = 20000 - 20500

y = 250 - x
-5x = -500 /:(-5)

y = 250 - x
x = 100

y = 250-100
x = 100

y = 150 TYLE MARGASŁO ZAWIERA MARGARYNY
x = 100 TYLE MARGASŁO ZAWIERA MASŁA :)

ODP. MARGASŁO ZAWIERA 100g MASŁA!