ZADANIE 1
Oblicz(pamiętaj o właściwej kolejności działań).Pamietaj o dokładnych obliczeniach.

a) -4*(-2-11)
b) -7+2*(-5)
c) -11-12:(-6)
d) -8-5*(-4)-4*(-6)


ZADANIE 2
Wykonaj działania.Pamiętaj o obliczeniach.

a) 1 7/8 *(-6)
b) -1 1/5*2 1/2
c) -1 3/4 : 8
d) 1 1/3 *0,5
e) 5,25 : (-1 1/2)
f) -1,5 : (-2 1/3)
g) -1 3/4 +7 1/5
h) -2 3/8 - 1/12
l) -0,75-(1 2/3)


DAM NAJJJ ZA POPRAWNE ODPOWIEDZI :)

3

Odpowiedzi

2010-02-17T17:40:11+01:00
Zad 1.
-4*(-2-11)= 8+44=52

-7+2*(-5)= -7+ (-10) = -17

-11-12:(-6)= -11 + 2 = -9

-8-5*(-4)-4*(-6) = -8 + 20 +24 = 12+24 = 36
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T17:48:03+01:00
ZADANIE 1
a) -4*(-2-11) = -4*(-13) = 52
b) -7+2*(-5) = -7-10 = -17
c) -11-12:(-6) = -11+2 = -9
d) -8-5*(-4)-4*(-6) = -8+20+24 = 36

ZADANIE 2
a) 1 7/8 *(-6) = 15/8*(-6) = -90/8 = -11,25
b) -1 1/5*2 1/2 = -6/5*5/2 = -30/10 = -3
c) -1 3/4 : 8 = -7/4*1/8 = -7/32
d) 1 1/3 *0,5 = 4/3*1/2 = 4/6 = 2/3
e) 5,25 : (-1 1/2) = 5,25:(-1,5) = -3,5
f) -1,5 : (-2 1/3) = -3/2:(-7/2) = -3/2*(-2/7) = 6/14 = 3/7
g) -1 3/4 +7 1/5 = -1,75+7,2 = 5,45
h) -2 3/8 - 1/12 = -19/8-1/12 = -228/96-8/96 = -236/96 = -2¹¹/₂₄
l) -0,75-(1 2/3) = -3/4-5/3 = -9/12-20/12 = -29/12 = -2⁵/₁₂



2010-02-17T17:51:32+01:00
ZADANIE 1
Oblicz(pamiętaj o właściwej kolejności działań).Pamietaj o dokładnych obliczeniach.

a) -4*(-2-11)=8+44=52
b) -7+2*(-5)=-7-10=-17
c) -11-12:(-6)=-11+2=-9
d) -8-5*(-4)-4*(-6)=-8+20+24=-8+44=36


ZADANIE 2
Wykonaj działania.Pamiętaj o obliczeniach.

a) 1 7/8 *(-6)=-12,75
b) -1 1/5*2 1/2=-23,1
c) -1 3/4 : 8=-0,40625
d) 1 1/3 *0,5=11:1,5=7,(3)
e) 5,25 : (-1 1/2)=-0.9545454545455
f) -1,5 : (-2 1/3)=0,2142857142857
g) -1 3/4 +7 1/5=10,95
h) -2 3/8 - 1/12=-2.9583333333333
l) -0,75-(1 2/3)=-4.75

1 1 1