Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T17:39:25+01:00
1 . Pierwsza szkoła Marcin Borowicza .
2 . Egzaminy wstepne do gimnazjum Klerykowskiego .
3. Stancja u ,, starej Przepióry"
4. Smierć matki .
5 . Niechęć do nauki .
6 . Wakacje w domu , opowieśc Szymona Nogi .
7. Nowe metody rusyfikacji
8. Przyjaźń Marcina z Zabielskim .
9. Życie Andrzeja Radka .
10. Sprzeciw Tomasza Waleckiego wobec osmieszania na lekcji historii katolicyzmu .
11 . Recytacja Zygiera .
12. Spotkania na ,, górce Gontali" .
13 . Miłość Marcina do Anny Stogowskiej .
14 . Ukonczenie szkoły .
15 . Powrót do Klerykowa .
16 . Pomocna dłoń Andrzeja Radka .
2010-02-17T17:51:10+01:00
1. Rozstanie Marcina z rodzicami i przybycie do szkoły w Owczarach.
2. Nauka Marcina w szkole w Owczarach.
3. Dostanie się Borowicza do Gimnazjum w Klerykowie dzięki ,,korepetycjom".
4. Śmierć matki Marcina.
5. Spędzenie wakacji w rodzinnej wsi.
6. Radek zostaje przyjęty do gimnazjum.
7.Prześladowanie Radka przez uczniów.
8. Bójka z Tymkiewiczem i groźba wydalenia z giumnazjum.
9. Uleganie wpływom rusyfikacji przez Marcina i wykorzystywanie swojej pomocy Radkowi.
10. Wstrząs psychiczny na lekcji języka polskiego.
11. Studiowanie literatury polskiej.
12. Zemsta na Majewskim.
10. Matura
11. Miłość Marcina do ,,Biruty''
12. Wyjazd Anny Stogłowskiej w głąb Rosji.
13. Wsparcie ze strony Radka