1. opisz- według znanych ci obiegowych opinii - jeden ze stereotypow : kot policjant człowiek sukcesów
2. jaki jest sens podanych przysłów? jakie cechy przypisane w nich zostały cyganom i żydom

dla towarzystwa cygan dał sie powiesić
kochajmy sie jak bracia a liczmy jak żydzi

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T17:42:45+01:00
1.kot-człowiek cwany, zamknięty w sobie, chodzący własnymi drogami, egoista, samotnik.
2.dla towarzystwa cygan dał sie powiesić-dał się powiesić, by ktoś o nim usłyszał
kochajmy sie jak bracia a liczmy jak żydzi-kochajmy się, ale bądxmy dokładni w sprawach finansowych

2010-02-17T17:51:22+01:00
Zad 1
np kot można tym mianem określac pierwszoklasiste w szkole lub poborowego żołnierza w wojsku jest to częste określenie nowicjusza w nowych kręgach osoby te są dośc często ponirzane wykorzystywane tylko dla tego że dopiero zaczynają nauke w nowej szkole lub w wojsku dośc często słyszymy takie okreslenie że kogoś kocą czyli przechodzi chrzest
zad 2
cyganie są narodem bardzo wesołym mają swój język kulture i są bardzo towarzyscy niestety ludzie ich unikają jak zarazy przeganiają z miejsca na miejsce dlatego mówi się o nich że nie mają stałego miejsca i żyją w taborach myśle że to przysłowie odnosi sie do tego że jak cygan znajdzie przyjaciela to na całe życie i jest gotowy za tą przyjazń oddac własne
co do żydów jest to naród bardzo skąpy prędzej by z głodu pomarli niż niepotrzebnie wydali grosz nigdy nie porzyczają a jak jusz porzyczą to domagają sie wiele większego zwrotu o wszystko sie targują dlatego to przysłowie mniej więcej mówi o tym bądzmy kolegami ale każdy na swój rachunek






mam nadzieje że o to mniej więcej chodzi pozdrawiam