Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T17:52:46+01:00
Trzej bracia-Lech, Czech i Rus- wyruszyli w poszukiwaniu nowego miejsca dla siebie i swojego ludu.Lechowi piękna wydała się kraina porośnięta wielkimi lasami.Gdy był zachód słońce zabarwiło niebo czerwienią.Wędrowcy zatrzymali się na leśnej polanie u stóp rozłożystego dębu.To miejsce podobało się Lechowi.Rozmyślał o przyszłości.Wśród gałęzi dębu ujrzał orle gniazdo.Wybrał wizerunek białego orła.Został przedstawiony na tle koloru czerwonego.Na leśnej polanie wybudował swój gród.Nazwał go Gniazdem.Później ten gród nazywano Gnieznem.Stał się pierwszą stolicą Polski i miejscem koronacji pierwszego króla.
4 5 4
  • Użytkownik Zadane
2010-02-17T17:55:35+01:00
Przede wszystkim nie było Prusa, tylko był Rus. No więc Lech, Czech i Rus byli braćmi. W końcu postanowili wyruszyć w świat i założyć własne królestwa. Czech poszedł na południe i założył Czechy, Rus poszedł na wschód i założył Rosję, a Lech był leniwy i został tam gdzie był. Wędrował po kraju, aż zobaczył gniazdo białego orła. Postanowił wybudować tu miasto i nazwał je Gniazdo. Koniec legendy.
2 1 2