Zad 1
Przekątna kwadratu jest równa 10 cm.Oblicz pole tego kwadratu.
zad 2
Podstawa trójkąta jest równa 5,6 m, a wysokośćopuszczona na tę podstawę 23 dm.Oblicz pole tego trójkąta.
zad 3
Dolna podstawa trapezu jest równa 12 cm,wysokość jest połową tej podstawy,a górna podstawa jest o 15 mm dłuższa od wysokości.Oblicz pole tego trpezu.

proszę na dziś!!

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T17:43:22+01:00
Zadanie 1 .
d=a√2
d=10
10=a√2
a=10/√2
a=5√2

P=a²
P=(5√2)²
P=50 cm²

Zadanie 2.
5,6m = 560cm = 56dm
P= 1/2 a x h
P= 1/2 56 x 23 = 1288 : 2 = 644dm*


Zadanie 3.

a=12cm
h=½*12=6cm
b=6cm+15mm=6cm+1,5cm=7,5cm
P=(a+b):2*h
P=(12cm+7,5cm):2*6cm
P=19,5cm:2*6cm
P=9,75cm*6
P=58,5cm²
odp.pole trapezu wynosi 58,5cm²


Mam nadzieję ,że pomogłam ;D
Pozdrawiam ^^ xD
2010-02-17T17:52:04+01:00
1. Sorki ale nie wiem ;d
2.
23 dm=2,3m
5,6 ×2,3/2=12,88/2=6,44 m²

3.
a=12 cm
h=12:2=6 cm
b=6+1,5=7,5 cm
P= (12+7,5)×6/2=19,5×6/2=117/2=58,5 cm²

sory ze pierwszego nie mialem
2010-02-17T18:33:24+01:00
Ad.1.
Przekątna kwadratu o boku x : d=x√2
z treści zadania:
10=x√2
x=10/√2
pozbywamy sie niewymierności w mianowniku rozszerzając przez √2
x=10√2/2
x=5√2

P=x²
P=(5√2)²=50

Odp. Pole tego kwadratu wynosi 50cm²

Ad.2.

Pole trójkąta obliczamy ze wzoru:
P=½*x*h
x- podstawa
h-wysokość opuszczona na podstawę

z treści zadania:
x=5,6m
h=23dm=2,3m

P=½*5,6dm*2,3dm=6,44m²

Ad.3.
Pole trapezu o podstawach x i y oraz wysokości h obliczamy ze wzoru:
P=½*(x+y)*h

z treści zadania:
x=12cm
h=½x=6cm
y=15mm+h=1,5cm+6cm=7,5cm

P=½*(12cm+7,5cm)*6cm=19,5cm*3cm=58,5cm²