Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T17:49:10+01:00
Polsko - amerykański biochemik Kazimierz Funk (1884-1967) odkrył, że w pożywieniu znajdują się pewne składniki, które są niezbędne do utrzymania zdrowia. Nazwał je "witaminami", połączenie łacińskich słów vita = życie i amine = związki zawierające azot. Dopiero później dowiedziono, że nie wszystkie witaminy są związkami zawierającymi azot. Jednak nazwa "witamina" już się wówczas przyjęła na dobre.

Witaminy są związkami organicznymi występującymi w pożywieniu i niezbędnymi do rozwoju, procesów zdrowienia i prawidłowego funkcjonowania tkanek ciała.
1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2010-02-17T17:49:59+01:00
Nazwa witamina pochodzi od słowa amina potrzebna do życia .Wynalazł ja polak Kazimierz Funk
1 3 1
2010-02-17T17:51:09+01:00
W 1911 roku Kazimierz Funk
witaminy określenie ważnych substancji, wyodrębnione z żywności. Nazwa miała podkreślać istotne dla życia znaczenie tych substancji, o których sądzono, że ich cechą charakterystyczną jest obecność grup aminowych, tak jak w wyodrębnionym przez Funka koncentracie witamin z grupy B z otrąb ryżu. Chociaż z nazwiskiem Funka nie wiąże się odkrycie żadnej z witamin, nazwa przez niego zastosowana została powszechnie zaaprobowana i oficjalnie przyjęta w 1920 roku.
1 5 1