Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T17:51:29+01:00
Sublimacja- bezpośredniego przejścia ze stanu stałego w stan gazowy z pominięciem stanu ciekłego.
-suchy lód wstawiony do pomieszczenia w którym panuje typowe ciśnienie atmosferyczne nie będzienie sie topił.

resublimacja-bezpośrednie przejscie substancji z fazy gazowej (pary) w fazę stałą z pominięciem stanu ciekłego
-przykład krzepnięcia-pozostawiona na pare minut woda (w temp. ujemnej) nie zmienia się w lód lecz ulega krzepnięciu.
59 3 59
Miałam to w IV klasie podstawówki
i co z tego dostałaś ?
  • Użytkownik Zadane
2010-02-17T17:52:55+01:00
Zjawisko sublimacji polega na to przemianie substancji ze stanu stałego w stan gazowy z pominięciem fazy ciekłej.

Zjawisko resublimacji polega na bezpośredniej przemianie przechodzeniu substancji ze stanu gazowego (pary) w stan stały z pominięciem stanu ciekłego.

Przykłady:

Sublimacji - mokre ubrania wywieszone na sznurkach. Kiedy jest bardzo zimno woda w ubraniach zamarza, a powstały lód sublimuje

Resublimacji - W powietrzu tworzą się kryształki lodu, które spadają później na ziemię w postaci mżawki ; kondensacja pary wodnej, pojawiająca się na drzewach w formie szadzi



32 3 32