ZADANIE 2
Wykonaj działania.Pamiętaj o obliczeniach.Dokładnych...Krok po kroku...

a) 1ułamek 7/8 * (-6)
b) -1 ułamek 1/5 * 2 ułamek 1/2
c) -1 ułamek 3/4 : 8
d) 1 ułamek 1/3 * 0,5
e) 5,25 : (-1 ułamek 1/2)
f) -1,5 : (-2 ułaemek 1/3)
g) -1 ułamek 3/4 +7 1/5
h) -2 ułamek 3/8 - ułamek 1/12
l) -0,75-(1 ułamek 2/3)

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-17T18:09:45+01:00
A) 1ułamek 7/8 * (-6)=18/8*(-6)=54/4=13½
b) -1 ułamek 1/5 * 2 ułamek 1/2=-1,2*2,5=-3
c) -1 ułamek 3/4 : 8=-7/4*1/8=-7/32
d) 1 ułamek 1/3 * 0,5=4/3*1/2=4/6=⅔
e) 5,25 : (-1 ułamek 1/2)=5,25:(-1,5)=-2,5
f) -1,5 : (-2 ułaemek 1/3)=-3/2:(-5/3)=5/2=2½
g) -1 ułamek 3/4 +7 1/5=-1 15/20+7 4/20=6 19/20
h) -2 ułamek 3/8 - ułamek 1/12=-2 6/24- 2/24=-4 8/24=-4⅓
l) -0,75-(1 ułamek 2/3)=-¾-1⅔=-9/12-20/12=-29/12=-2 5/12
5 4 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T18:15:42+01:00
A. 1 i 7/8*(-6)= 15/8*(-6)= 15/8*(6/1)= -45/4= - 11 i 1/4
b.-1 i 1/5 * 2 i 2/5= - 6/5*5/2=-3
c. -1 i 1/3 * 0.5= -1 i 1/3 *1/2=-4/3*1/2= -2/3
to zadanie jest banalne wiec siadz i pomysl tylk otroche .
3 1 3