Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-17T18:01:04+01:00
Gall Anonim - kronikarz pochodzący najprawdopodobniej z Francji. Przybył on do Polski prawdopodobnie z orszakiem księcia Bolesława Krzywoustego (który odbywał wówczas pielgrzymkę pokutna po śmierci swojego brata - Zbigniewa). Na zamówienie księcia sporządził on kronikę, która obejmuje dzieje dynastii piastów od 1113 roku.
4 5 4
2010-02-17T18:01:19+01:00
Gall Anonim był pisarzem, który dokumentował historyczne przeżycia.
11 4 11
2010-02-17T18:03:24+01:00
Pierwszy kronikarz działający na ziemiach polskich
15 3 15