Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T18:06:34+01:00
4,2cm * 250 000 = 1 050 000cm =10 500m= 10,5km
2 3 2
2010-02-17T18:07:48+01:00
Na mapie w skali 1:250 000 długość pewnej trasy wynosi 4,2cm.Jaka jest rzeczywista długość tej trasy?

skala 1:250 000 oznacza, że 1cm na mapie to 250 000cm w rzeczywistości, czyli:
250 000cm=2500m=2,5km

długość trasy na mapie wynosi 4,2cm=4,2*1cm jest więc 4,2 razy dłuższa, więc w rzeczywistości będzie wynosić:
4,2*2,5km=10,5km
2 5 2