Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-14T09:14:47+02:00
Dzięki wynalezieniu druku zwiększyła się na pewno ilość produkcji książek. Kiedyś były one trudno dostępne i drogie. Po tym przełomie, zaczęto produkować książki na ogromną skalę - każdego egzemplarza nie musiał już pisać sam człowiek. W związku ze wzrostem produkcji, obniżyła się też ich cena. Teraz każda książka mogła znaleźć swojego nabywcę wśród różnych grup ludzi.
A co za tym idzie? Więcej osób zaczęło czytać książki, zaczęło się rozwijać. Zmniejszył się analfabetyzm wśród społeczeństwa.
2009-10-14T10:24:01+02:00
Druk, a raczej tzw. ruchome czcionki zostały wynalezione przez Jana Guttenberga w 1445r. Poprzez ich wynalezienie możliwe było szybsze przepisywanie książek. Dotychczas były one przepisywane przez zakonników bardzo starannie (stąd pochodzi powiedzenie "benedyktyńska praca") i ozdabiane motywami, najczęściej roślinnymi. Wynalezienie druku spowodowało również tańsze przepisywanie ksiąg. Pierwszą wydrukowaną w ten sposób książką była Biblia i klaendarz.