Odpowiedzi

2010-02-17T18:14:24+01:00
Http://www.sciaga.pl/tekst/6354-7-znaczenie_mszakow_w_przyrodzie


licze na njl
4 2 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T18:16:03+01:00
- utrwalają ruchome podłoże i biorą istotny udział w procesie glebotwórczym
- chroni bowiem glebę przed nadmiernym parowaniem, a podczas deszczów chłonie wodę i magazynuje ją
- na łąkach gromadząc wodę, stają się często przyczyną zabagnień.
- wykorzystuje się mszaki na ściółkę, na materiał do pakowania oraz na podściółkę w uprawach truskawek i poziomek.
- Wchodzą w skład różnych biocenoz wykorzystywanych przez człowieka (łąki, lasy)
- Wielkie znaczenie mają w regulacji bilansu wodnego wielu zbiorników, szczególnie leśnych.
10 4 10
2010-02-17T18:16:11+01:00
-biorą udział w procesie glebotwórczym
-regulują poziom wody (najczęściej w lasach)
-w gospodarce mszaki wykorzystuje się na ściółkę
-służą do uszczelniania drewnianych budynków

Proszę o najlepszą :)
7 4 7