W hurtowni kupiono 200 kg cukru i 150 kg mąki za 900 zł. Cukier sprzedano z zyskiem 25% , a mąkę z 20% i zarobiono 210 zł. Oblicz cenę sprzedaży 1 kg mąki i 1 kg cukru.


zadanie trzeba rozwiązać za pomocą okładów równań. potrzebne na jutro. ;D

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T18:16:11+01:00
X-cukier
y-mąka

200x+150y=900
25%200x+20%150x=210
200x+150y=900
50x+30y=210/×(-4)
200x+150y=900
-200x-120y=-840
30y=60/÷30
y=2zł
200x+150×2=900
200x=900-300
200x=600/÷200
x=3zł

odp:1kg cukru kosztuje 3zł,a 1kg mąki 2zł

Licze na max pkt za zadanie;)
2010-02-17T18:22:27+01:00
W hurtowni kupiono 200 kg cukru i 150 kg mąki za 900 zł. Cukier sprzedano z zyskiem 25% , a mąkę z 20% i zarobiono 210 zł. Oblicz cenę sprzedaży 1 kg mąki i 1 kg cukru.

x-cena 1kg cukru
y- cena 1kg mąki

25%=0,25
20%=0,2
zysk z zakupionego cukru 0,25*200x
zysk z zakupionej mąki 0,2*150y

200x+150y=900 /:50
0,25*200x+0,2*150y=210

4x+3y=18
50x+30y=210 /:10

x=(18-3y):4
5x+3y=21

5*(18-3y):4+3y=21
(90-15y):4+3y=21 /*4
90-15y+12y=84
90-3y=84 /+3y
90=84+3y /-84
6=3y /:3
y=2
x=(18-3*2):4=(18-6):4=12:4=3


2010-02-17T18:30:05+01:00
X - cena hurtowa cukru
y - cena hurtowa mąki
25% = 0,25
20% =0,20
x + 0,25 x = 1,25 x - cena sprzedaży
y + 0,20 y = 1,20 y - cena sprzedaży
mamy
200 x + 150 y = 900 ---> 200 x = 900 - 150 y
200 *1,25 x + 150* 1,20y = 900 + 210
-----------------------------------------
200 x = 900 - 150 y
250x + 180y = 1110
----------------------------------
x = 4,5 -0,75 y
250*(4,5 - 0,75 y) + 180 y= 1110
1125 - 187,5 y + 180 y = 1110
7,5 y = 15
y = 15:7,5 = 2
x = 4,5 - 0,75*2 = 4,5 - 1,5 = 3
1,25*3 = 3,75
1,20* 2 = 2,40
Odp. Cena sprzedaży cukru to 3.75 zł , a cena sprzedaży mąki
to 2,40 zł.