Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T18:20:47+01:00
Zapamietaj sobie zasade mnożysz a potem odejmujesz najpierw 3 zera skreslasz potem 2 a potem 1 zawsze sie tak robi i wychodzi wynik
5 2 5
2010-02-17T18:33:11+01:00
Skalę oblicza się tak, że jak masz
1:1 - to tak jak w rzeczywistości.
1:jakaś liczba większa od 1 (np. 1:100) - czyli tyle razy na mapie odległość została pomniejszona (np.100 razy)
jakaś liczba większa od 1:1 (np.100:1) - czyli tyle razy na mapie odległość została powiększona (np.100 razy)

A ten przykład:
(mam skale1:1 rzeczywistość to 14km
długość w skali: 7cm
skala: 1:00000

Trzeba czytać tak:
W skali 1:1, czyli w rzeczywistości odległość wynosi 14km.
Jeśli długość w skali to 7cm, to skala będzie wynosić 1:200000, ponieważ 14km=1400000cm, a 1400000cm:7cm=200000

Trzeba więc liczyć tak:
1. Liczbę km w rzeczywistości zamieniasz na cm
2. I liczysz: to co ci wyszło : liczbę cm na mapie = skala