Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T18:22:19+01:00
D₁=4
d₂=8√2

½d₁=4:2=2
½d₂=8√2:2=4√2

a=bok rombu

a²=2²+(4√2)²
a²=4+32
a²=36
a=6

obwód=4a=4×6=24
2010-02-17T18:26:04+01:00
Dzielimy rąb przekatnymi na cztery trójkąty i teraz możemy obliczyć długość jednego boku
4÷2=2 bo tyle ma połowa przekątnej
8√2÷2=4√2
korzystamy z zależności boków w trójkącie prostokątnym
a²+b²=c²
2²+(4√2)²=c²
4+16×2=c²
4+32=c²
36=c²/÷√
c=6
boki rąbu maja takie same długości i jest ich cztery więć
obw=4×6
odw=24cm
Odp:Obwód rąbu wynosi 24cm
1 5 1