Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T18:25:33+01:00
X=cena 1 książki
y=cena 2 książki

x+y=19,80
x=y+20%y

x+y=19,8
x=1,2y

1,2y+y=19,8
2,2y=19,8
y=19,8:2,2
y=9

x=19,8-9=10,8
książki kosztowały 10,8 i 9 zł
20 4 20
2010-02-17T18:28:18+01:00
19,80:2= 9,9

20% z 9,9= 1,98

9,9+1,98=11.88

19,80-11,88=7,92

1książka-11.88
2ksiązka-7,92


kuuurde teraz czytam że to 3 książki ehh
2010-02-17T18:28:48+01:00
A-pierwsza książka
b- druga

a+b=19,8
a=1,2b

2,2b=19,8

b= (99/5)* ( 5/11)

b= 9

a= (6/5)*9 = 54/5= 10 i 4/5
a=10,8