1.Wyjaśnij dlaczego himalaiści zabierają ze sobą na wyprawy w najwyższe góry świata:
a)butlę gazową
b)czekan i raki
c)puchową kurtkę i ciepłe rękawice
d)okulary lodowcowe
2.Na podstawie dostępnych źródeł informacji zaproponuj trzy przykłady działań jakie należy podjąć w celu ograniczenia emisji gazów cieplarnianych do atmosfery.

Proszę potrzebne mi to na jutro ... błagam ;p

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T19:15:08+01:00
1.
butla gazowa- ponieważ wysoko w górach powietrze jest rozrzedzone

czekan i raki- ponieważ w wysokich partiach górskich jest śnieg i lód, potrzebne więc są do utrzymania stabilności

puchowa kurtka i ciepłe rękawice - gdyż wysoko w górach panują zimne, zwykle ujemne temperatury

okulary lodowcowe- ponieważ słoneczne odbijane przez śnieg mogą utrudniać widoczność i uszkadzać wzrok

2.
-jazda samochodami przyjaznymi środowisku
-ulepszanie filtrów w kominach elektrowni i fabryk
-inwestowanie w elektrownie wiatrowe i wodne
2 5 2
2010-02-17T20:07:26+01:00
1.
butla gazowa- ponieważ wysoko w górach powietrze jest rozrzedzone

czekan i raki- ponieważ w wysokich partiach górskich jest śnieg i lód, potrzebne więc są do utrzymania stabilności

puchowa kurtka i ciepłe rękawice - gdyż wysoko w górach panują zimne, zwykle ujemne temperatury

okulary lodowcowe- ponieważ słoneczne odbijane przez śnieg mogą utrudniać widoczność i uszkadzać wzrok

2.
-jazda samochodami przyjaznymi środowisku
-ulepszanie filtrów w kominach elektrowni i fabryk
-inwestowanie w elektrownie wiatrowe i wodne
3 2 3