Ola ma a lat i jest najstarsza z rodzenistwa . renata jest o rok młodsza od oli ,michał o 3 lata młodszy ,dorotao 6 lat,a paweł jest2 razy młodszy od oli . opisz za pomocą wyrażenia algebraicznego , ile rodzenistwo ma w sumie lat.


zrobie spam za złe odp

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T18:34:58+01:00
A-wiek oli
a-1 -wiek renaty
a-3-wiek michała
a-6-wiek doroty
a/2-wiek pawła

a+a-1+a-3+a-6+a/2=4,5a-10 -suma lat
1 5 1
2010-02-17T18:36:19+01:00
Wiek Oli- a
Wiek Renaty- a-1
Wiek Michała- a-3
Wiek Doroty- a-6
Wiek Pawła- a:2
x-wspólny wiek rodzeństwa
a+(a-1)+(a-3)+(a-6)+(a:2)=x
a+a-1+a-3+a-6+ ½a=x
4,5a-10=x
2 3 2
2010-02-17T18:45:48+01:00
A-wiek Oli
a-1 -wiek Renaty
a-3- wiek Michała
a-6- wiek Doroty
a/2- wiek Pawła

a+(a-1)+(a-3)+(a-6)+(a/2)= a+a-1+a-3+a-6+ ½a= 4,5a-10

odp. Wspólny wiek: 4,5a-10
2 3 2