Odpowiedzi

2010-02-17T18:58:50+01:00
Słońce znajduje się bardzo nisko nad horyzontem.W tek strefie Słońce przynajmniej ra zosiaga słońce w zenicie.Dni i noce niewiele sie różnią czasem trwania.Noc i dzien czesto trwaja po 12 h.
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T19:05:11+01:00
- zwrotnikowy suchy ( lądowy, pustynny) ( Sahara, Płw. Arabski, Pustynia Kalahali, centr. Australia, Pustynia Atacama, W. Meksykańska, Pd. Stany Zjednoczone)
* opady poniżej 250 mm
* temp. najcieplejszych miesięcy ok. 30
* dobowe amplitudy temp. wynoszą 40

- zwrotnikowy morski ( Floryda, Miami)
* ciepło
* opady w ciągu całego roku

- zwrotnikowy monsunowy ( pd. wsch. Azja)
* półrocze letnie bardzo deszczowe, półrocze zimowe bardzo suche
* temp. wahają się od 20-30
-----------------------------------
Przy średniej rocznej powyżej 20°C temperatura najchłodniejszego miesiąca waha się od powyżej 20°C do 10°C; latem, zwłaszcza w klimacie suchym występują duże amplitudy dobowe. Notuje się tu temperatury wyższe niż w pozostałych strefach.
-------------------------------------

Strefa klimatów zwrotnikowych Ameryki północnej:
Klimat zwrotnikowy wybitnie suchy obejmuje obszary położone w -środkowej części dorzecza Rio Grandę, gdzie przeważają masy powietrza zwrotnikowego. Charakterystyczną cechą tego klimatu są skąpe opady atmosferyczne i znaczne wahania temperatur powietrza. Znaczny wpływ na klimat wywiera wysokość nad poziom morza.

Klimat zwrotnikowy, skrajnie suchy (pustynny) występuje na obszarach pustynnych zachodniej części Arizony, Wyżyny Kolorado oraz Półwyspu Kalifornijskiego i w Wielkiej Kotlinie. Typowe cechy klimatu to brak opadów i duże wahania temperatury, Najwyższe temperatury powietrza występują w Dolinie Śmierci. W roku 1913 zanotowano tani H-57C, stanowi to maksymalną wartość temperatury dla Ameryki \'Północnej. Zimy są przeważnie łagodne z ubóstwem śniegu.

Klimat zwrotnikowy, morski zajmuje znaczną część Wyżyny Meksykańskiej oraz Niziny nad 2atoką Meksykańską i Atlantykiem wraz z Florydą, jak też północnym- skrawkiem Jukatanu. W lecie wieją tu wiatry południowo-zachodnie wywołane Wyżem Azorskim na Atlantyku, w zimie natomiast tworzy się płytki ośrodek niskiego ciśnienia atmosferycznego. Średnie temperatury stycznia wynoszą tu od 3 do 10C, lipca 20-25C Opady atmosferyczne występują w ciągu całego roku.
2 4 2