Odpowiedzi

2009-10-14T10:26:12+02:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-14T10:35:51+02:00
Wysokość trójkąta równobocznego można odczytać ze wzoru
h= a√3 : 2
w zadaniu:
każdy z boków trójkąta to a
h = 2√3
a√3 = h * 2
a√3 = 2h / : √3
a√3 : √3 = 2* 2√3 : √3
a = 4√3 : √3
a = 4
Obwód = 3a
Obwód = 3 * 4
Obwód = 12j
  • Użytkownik Zadane
2009-10-14T10:52:30+02:00
H - 2√3
a²=(½a)² + (2√3)²
a²=¼a² + 12
¾a²=12
a²=16
a=4
Ob=4×3=12