Oblicz gęstość żelaza, jeżeli żelazna kostka o objętości 4cm³ (sześcienne ^^) ma masę 31,2 g.
Dane: V=.........; m=........... . Szukane:d.
Obliczenia:
Gęstość żelaza wynosi:

Proszę. Mam na jutro. To jest 29 lekcja z książki "Przyrodo, witaj!" dla 6 klasy.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T18:40:22+01:00
Dane:
V=4cm³
m=31,2g
Szukane:
d=?

Obliczenia:
d=m/v
d=31,2g/4cm³
d=7,8g/cm³
Gęstość żelaza wynosi 7,8g/cm³
2 5 2
2010-02-17T18:40:52+01:00
Dane:
V = 4cm³
m = 31,2 g
Szukane:
d=?
Obliczenia: d= m/V
d= 31,2/4 = 7,8 g/cm³
Gęstość żelaza wynosi:7,8 g/cm³.
1 5 1
2010-02-17T18:49:38+01:00
D= m:V 31,2g= 0,0312kg 4cm³= 0,000004m³
d=0,0312kg: 0,000004m³= 7800kg/m³