Oblicz:
a)
-2,8 + (-11 1\4) =
B)
{ -2 x (-3,3) } : (-2 1/5) + 7 1\4 =

ćw.2
Jaką długość ma bok kwadratu o polu równym :
a) 36 cm kwadratowych
b) 81 dm kwadratowych
c) 49\121 cm kwadratowych
d) 5 19\25 m kwadratowych
e) 0,16 cm kwadratowych
f) 1,44 m kwadratowych

Uwaga ! Uwaga ! Jeśli ktoś nie wie jak rozwiązać te zadania to proszę nie robić . Oraz tam gdzie jest jednostka kwadratowa w drugim zadaniu to proszę uważać ;)
Pozdrawiam i życzę miłego rozwiązywania zadń ;***

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T18:49:18+01:00
Oblicz:
a)
-2,8 + (-11 1\4) = -2,8-11,25= -14,05
B)
{ -2 x (-3,3) } : (-2 1/5) + 7 1\4 = 6,6 : (-2,2) + 7,25 = -3 + 7,25 = 4,25

ćw. 2
Z racji tego, że wzór na pole kwadratu wynosi a² (przy czym "a" to długość boku) to jeżeli masz podaną wartość pola kwadratu to musisz wyciągnąć z niej pierwiastek drugiego stopnia jeżeli chcesz obliczyć bok, czyli
a) 6 cm, bo (6cm)²=36cm²
b) 9 dm
c) 7\11 cm
d) √5 √19\5 m (zwróć uwagę na to, że 5 w mianowniku nie jet pod pierwiastkiem)
e) 0,4 cm
f) 1,2 m
  • youu
  • Początkujący
2010-02-17T18:51:01+01:00
Cw.1

a. -2,8 + (-11 1/4)= -2,8 - 11,25 = -14,05
b. { - 2x(-3,3)} : (-2,2) + 7.25 = 6,6 : (-2,2) + 7.25= - 3 + 7,25= 4,25

cw.2

a. 6cm
b. 9 dm
c. 7/11 cm
d. nie wiem
e.0,4 cm
f.1.2 m