Proszę pomóżcie !
Jutro jest konkurs - przesłuchanie recytatorskie i ja miałam recytować i chcę !
Chodzi o to że Jakiś Wiersz macie poszukać ;
poziom ; średni - czyli słownictwo takie trochę starsze,

Proszę, jak będą wyniki to dam naj. za wiersz ! Jak będzie dobre miejsce. Może być z netu !

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T18:42:21+01:00
Proponuję wiersz Adama Asnyka "Miejcie nadzieję". łatwy do nauczenia a i nauczyczycielom się spodoba, bo omawia sie go w szkole średniej. Słownictwo powino byc odpowiednie. Podaję 3 zwrotki, jeśli się spodoba to jest 5
Miejcie nadzieję! Nie tę lichą, marną
Co rdzeń spróchniały w wątły kwiat ubiera,
Lecz tę niezłomną, która tkwi jak ziarno
Przyszłych poświęceń w duszy bohatera.
Miejcie odwagę, nie tę jednodniową
Co w rozpaczliwym przedsięwzięciu pryska
Lecz tę co wiecznie z podniesiona głową
Nie da się zepchnąć ze swego stanowiska
Miejcie odwagę...nie tę tchnącą szałem
Która na oślep goni bez oręża
Lecz tę co sama niezdobytym wałem
Przeciwne losy stałością zwycięża.
2010-02-17T18:48:39+01:00
Wiesława Szymborska-,,Próba,, oraz ,,Sen nocy letniej,,
Mi natomiast najbardziej podoba się wiersz ,,Pigułka,,;)


Inne wiersze:
Moje serce.

Ile dni musi cierpieć serce
Ile dni musze cierpieć ja
Abyś odszedł na wieki w nie pamięć
Aby nie było Cie w moich snach.

Ile tych chwil nie zapomnianych
Krąży wokół mnie
Ile tych chwil już nie chcianych
Nie daje zapomnieć mi

W tych co byliśmy razem
Co śmieliśmy się
Gdy lepiliśmy babki z piasku
Wtedy co padał deszcz

Dawałeś miłość mi
Dawałeś to co tylko chciałam
Lecz nagle zmieniło się
Zabrałeś wszystko to co miałam

Zostawiłeś mnie samą
A wokół cztery puste ściany
Nie jest mi łatwo
Lecz wiem że nie chciałeś

Patrze noca w niebo
A na niebie gwiazdy
Nie chce ciągle pamietać
Co było między nami

Jest sam smutek
Łzy na policzku
Jest niepokój
O twoja przyszłość

Życzę Ci tylko tego
Abyś pamietał że jestem
Że pomogę Ci
Kiedy będziesz w potrzebie

Nie zostawie samego
Bo jesteś dla mnie ważny
I momo że chce zapomnieć
To wiem że nie potrafie.