1.
b) 2 ( u - 5 ) + 15 = 3 ( u - 4 ) + 10
c) -3 ( y/3 + 1 ) - 2 = 4 ( 1 -y )
d) 2 ( 3a - 2 )- 6 = 4.5 ( 2a - 1 ) + 1/2

Ps: y/3 i 1/2 to ułamek....

2. Dwa bochenki chleba ważą 1.5 kg, a stosunek mas tych chlebów jest równy 8/7, Ile waży każdy bochenek chleba.

8/7 to ułamek ....

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-17T18:47:45+01:00
Zad 2)
Dane:
Dwa bochenki chleba ważą 1.5 kg,
a stosunek mas tych chlebów jest równy 8/7,
Szukane;
Ile waży każdy bochenek chleba.?
Rozwiązanie:
8+7=15
1,5:15=0,1
8*0,1=0,8kg
7*0,1=0,7kg
Odp:Każdy bochenek chleba waży 0,7 kg.

b) 2 ( u - 5 ) + 15 = 3 ( u - 4 ) + 10
2u-10+15=3u-12+10
2u-3u=10-12+10-15
-u=-7/-1
u=7

1 5 1
2010-02-17T19:00:51+01:00
B) 2(u-5)+15=3(u-4)+10
2u-10+15=3u-12+10
2u+5=3u-2 /-3u,-5
2u-3u=-2-5
-1u=-7/:(-1)
u=7

c) -3(y/3+1)-2=4(1-y)
-y-3-2=4-4y
-y-5=4-4y /+5y,+5
-y+5y=4+5
4y=9 /:4
y=2,25

d) 2(3a-2)-6=4,5(2a-1)+1/2
6a-4-6=9a-4,5+1/2 /*2
2*6a-2*4-2*6=2*9a-2*4,5+2*1/2
12a-8-12=18a-9+1
12a-20=18a-8 /+20,-18a
12a-18a=-8+20
-6a=10 /:(-6)
a=-2
2 5 2