PODSTAWĄ GRANIASTOSLUPA PROSTEGO JEST ROMB O PRZEKĄTNYCH RÓWNYCH 6 CM I 8 CM.
OBLICZ POLE POWIERZCHNI TEGO GRANIASTOSLUPA WIEDZAC ZE KRAWĘDŹ JEEGO PODSTAWY MA 5 CM DLUGOSCI A WYSOKOŚĆ JEST TRZY RAZY DŁUŻSZA.
z góry dziękuje :)

3

Odpowiedzi

2010-02-17T18:48:09+01:00
Pc=2*Pp+Pb
Pp-pole rombu-e*f/2
Pp=6*8/2
Pp=48/2
Pp=24cm

podstawa-5cm
h=3*5cm=15cm
Pb=4*5cm*15cm
Pb=4*75cm=300cm

Pc=2*24cm+300cm
Pc=48cm+300cm
Pc=348cm²
odp.pole powierzchni wynosi 348cm²
2 2 2
2010-02-17T18:51:04+01:00
Pp=6cmx8cm:2=24cm²
5cmx3=15cm
Pb=15cmx5cmx4=300cm²
Pc=24cm²x2+300cm²=348cm²
Odp.: Pole powierzchni tego graniastosłupa wynosi 348 cm².

Liczę na naj!.:***
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T18:53:00+01:00
Pole powierzchni graniastosłupa obliczamy ze wzoru:
Pc=2Pp+Pb
Pp-pole podstawy
Pb-pole boczne

W podstawie jest romb o przekątnych
6cm i 8cm, a pole rombu jedt równe połowie iloczynu długości przekatnych, czyli:
Pp=½*6cm*8cm=24cm²
Pp=24cm²

Pb to iloczyn obwodu podstawy przez wysokość graniastosłupa:
x=5cm
H==3*5cm=15cm

Pb=4x*H
Pb=4*5cm*15cm=300cm²
Pb=300cm²

czyli:
Pc=2*24cm²+300cm²=48cm²+300cm²=348cm²

Odp. Pole tego graniastosłupa jest równe 348cm².
1 5 1