Właściciel sklepu z rowerami sprzedawał rowery początkowo z 15% zyskiem, ale zauważył, że jeżeli sprzedaje je z 10% zyskiem, to liczba sprzedanych rowerów wzrasta dwukrotnie. Natomiast, jeżeli zadowoli się 5% zyskiem, to może ich sprzedać nawet trzykrotnie więcej. Który wariant powinien wybrać właściciel sklepu ?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T18:53:24+01:00
Utarg 0,15*x

utarg 2 0,1*2x= 0,2x

utarg 3 0,05 * 3x = 0,15x

najbardziej oplaca mu sie wariant z 10% zyskiem
2 5 2
2010-02-17T18:59:46+01:00
Powinien wybrać wariant 3, czyli 5% zysku, dlatego iż:
przypuśćmy że rower kosztuje 1000zł
15% z 1000zł=150 zł
10% z 1000zł=100 zł (dwukrotnie większa sprzedaż)
5% z 1000zł=50zł (trzykrotna sprzedaż)
więc:
150+1000=1150zł
100+1000=1100x2=2200zł
50+1000=1050x3= 3150zł -najlepszy zysk. Mimo iż marża jest mniejsza, zarobek przekłada się w ilości sprzedawanych rowerów.
2 4 2
2010-02-17T19:01:42+01:00
X=cena netto

x+15%x=x+0,15x=1,15x-x=0,15x=zysk
x+10%x=x+0,1x=1,1x-x=0,1x ×2=0,2x=zysk
x+5%x=x+0,05x=1,05x-x=0,05x ×3=0,15x= zysk

powinien wybrać wariant 2 z marżą 10 procentową
1 5 1