Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-14T10:44:36+02:00
Dobry złodziej, mimo iż jest dobrym człowiekiem, kradnie. Zabiera czyjąś własność, łamie prawo. Nie wiadomo, ile szkód wyrządził tym czynem osobie, której zabrał dany przedmiot/pieniądze. Cierpią też jego najbliżsi, gdy złodziej zostanie złapany i skazany do więzienia.
Zły dobrodziej, mimo iż nie jest dobrym człowiekiem, nie kradnie. Nie ugości człowieka w potrzebie, nie pomoże, nie nakarmi lub nie zajmie się nim należycie, jednak nie łamie prawa. Jedyne, co zrobi źle, to po prostu nie zachowa się według zasad dobrego wychowania, nie spełni dobrego uczynku, przez co może mieć wyrzuty sumienia. Możliwe, że człowiek, który prosił go o pomoc nie uzyska jej, przytrafi mu się coś niedobrego, jednak zły dobrodziej nie popełnia przestępstwa.
Dobry złodziej a zły dobrodziej różnią się tym, że kierują nimi różne motywy.
2 3 2
2009-10-14T10:49:41+02:00
Dobrodziej jak zakłada się powienien robić dobre rzeczy. Sformuowanie zły dobrodziej oznacza że chce zrobić dobrze ale wychodzi źle. Czyli szkodzi a dobry złodziej okrada więc teoretycznie dobry złodziej i zły dobrodziej robią to samo: złe rzeczy .
Zły dobrodziej i Dobry złodziej można sformuowac że człowiek zły robi dobrze a czławiek dobry robi źle czyli kradnie

6 2 6