Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-17T18:51:58+01:00
X- wiek Basi
y- wiek Agnieszki

x-1=2(y-1) |postawiamy wartość x z wzoru poniżej,
x=y+5

y+5-1=2y-2 |wiadome na prawo, niewiadome na lewo
y-2y=-2-5+1
-y=-6 |×(-1)
y=6

x=y+5=6+5=11

O: Basia ma 11 lat, a Agnieszka 6.
2010-02-17T20:03:10+01:00
X - wiek Basi
y - wiek Agnieszki

x-1=2(y-1)
x=y+5

x-1=2y-2
x=y+5

y+5-1=2y-2
y-2y=-2-5+1
-y=-6
y=6

x=6+5
x=11

odp: Basia ma 11 lat, a Agnieszka 6 lat.