Temat : zapisywanie wyrażeń algebraicznych.
ZAD 1
a] 8 bombonierek po 15 czekoladek to razem ...... czekoladek.
b] 8 bombonierek po X czekoladek to razem .... czekoladek.
c] Y bombonierek po 15 czekoladek to razem... czekoladaek.
d] K bombonierek po X czekoladek to razem ... czekoladek.

ZAD 2
a] Talerz z ziemiakami waży 87 dekagramów. jeśli pusty talerz waży 60 dekagramów to ziemiaki ważą .... dekagramów?
b] talerz z zupą pomidorową waży 97 dekagramów. jeśli pusty talerz waży X dekagramów, to zupa waży... dekagramów.
c] talerzyk z ciastkiem waży C dekagramów. jeśli pusty talerzyk waży T dekagramów , to ciastko waży .... dekagramów.


PROSZE DAM NAJ.

2

Odpowiedzi

2010-02-17T18:58:15+01:00
1)
a) 8*15
b)8x
c)15y
d)Kx
2)
a)87-60
b)97-x
c) C-t
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T18:59:29+01:00
1
a)8*15=120
b)8*x=8x
c)y*15=15y
d)k*x=kx

2
a) 87-60= 27
b) 97-x
c) c-t
3 5 3