Zadanie 1.
Przyporządkuj nazwom zwyczajowym kwasów karboksylowych ich nazwy systematyczne.

Nazwa zwyczajna:
1.kwas walerianowy Nazwa
2.kwas mrówkowy systematyczna
3.kwas propionowy A.kwas metanowy
4.kwas octowy B.kwas butanowy
5.kwas masłowy C.kwas etanowy
D.kwas pentanowy
E.kwas heptanowy
F.kwas propanowy

1....... 2..... 3...... 4.... 5......
Zadanie 2.
napisz wzór sumaryczny i nazwę kwasu karboksylowego o 8 atomach wodoru w cząsteczce

2

Odpowiedzi

2010-02-17T19:10:36+01:00
1.)
1.D
2.A
3.F
4.C
5.B

2.) C3H7COOH kwas masłowy kw.butanowy

licze na naj;)
11 3 11
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T20:17:52+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
1---D
2---A
3---F
4---C
5---B


C3H7COOH--KWAS BUTANOWY(MASŁOWY)
23 4 23