Ostrosłup prawidłowy czworokątny o krawędzi podstawy długości 6cm i krawędzi bocznej 5 cm rozcięto na 2 części płaszczyzną zawierającą wysokości przeciwległych ścian bocznych. Oblicz pole powierzchni całkowitej każdej z tych części.


Bardzo proszę o szybką odpowiedź bo to na jutro, a wgle tego nie rozumiem i nie wiem jak to zrobić... :(
Pierwszą odp uznam za najlepszą!

Z góry Dziękuję ;**

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T19:24:42+01:00
Wysokość ściany bocznej jest równa 4 (trójkąt pitagorejski).
obie części są takie same, bo ostrosłup jest prawidłowy.
Pole ściany bocznej: 0,5*6*4=12
pole przekroju: 0,5*6*√4²-3²=3√7
pole podst jednej czesci 6*3=18
na cale pole skladaja sie 2pola sciany bocznej (jedno cale i dwie polowki), pole przekroju i pole podst:
2*12+18+3√7=42+3√7 =3(14+√7)cm^
1 5 1
2010-02-17T19:33:22+01:00
A = 6cm
b = 5cm

h² + (1/2a)² = b²
h²= 16
h = 4 cm

P(sc.b)= 1/2ah = 12cm²
Pc = P(sc.b) + 2* 1/2P(sc.b) + P(sr) + 1/2 Pp

P(sr) = 1/2aH

H² + 1/2a² = h²
H²= 16 - 9
H = √7cm

P(sr) = 1/2aH
P(sr) = 1/2 6*√7
P(sr) = 3√7cm

Pc = 24 + 3√7 + 18
Pc = 42 + 3√7 cm² = 3 ( 14 + √7) cm²

pzdr ;)
1 5 1