Odpowiedzi

2009-10-14T11:05:02+02:00
1.
Wg mnie skala 1:2 500 000 będzie bardziej dokładniejsza.
2.
1:25 000
1cm-25 000cm
1cm-250m
1cm-0,25km

1:1 000 000
1cm-1 000 000cm
1cm-10km

1:500 000
1cm-500 000 cm
1cm-5km
5 2 5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-14T11:41:56+02:00
1. Skala 1:2 500 000 będzie pokazywała więcej szczegółów, jest dokładniejsza. Im więcej cyferek po prawej stronie, tym skala dokładniejsza.

2.
a) 1: 25 000
1cm - 25 000cm
1cm - 250 m
1cm - 0,25km
b) 1: 1 000 000
1cm - 1 000 000cm
1cm - 10000m
1cm - 10km
c) 1:500 000
1cm - 500 000cm
1cm - 5000m
1cm - 5km
8 4 8
2009-10-14T11:48:54+02:00
Więcej szczegółów pokaże skala 1:700 000
Widzę, że są wątpliwości co do tego więc podam przykład:
plan miasta robi się w skali 1:1000 zaś mapę świata 1:100 000 000 to która mapa jest dokładniejsza? W zadaniu nie chodzi o to, która mapa pokazuje większy obszar a szczegółów więcej.


2.
A) 1: 25 000
1cm - 250m
B) 1 : 1 000 000
1cm-10km
C) 1:500 000
1cm-5km
5 4 5