Odpowiedzi

2010-02-17T19:10:38+01:00
Laserunek – przezroczysta lub półprzezroczysta warstwa farby, zmieniająca ton lub barwę niższych warstw obrazu .

werniks - szlachetny lakier.Podstawowy składnik to żywica

kontrast następczy- zjawisko optyczne polegające na tym, że po wpatrywaniu się w jakiś kształt w jednym z kolorów podstawowych, a następnie odwróceniu wzroku, w oczach pojawia się na chwilę ten sam, zamazany kształt

kontrast równoczesny-Efekt oddziaływania kolorów na siebie, np. kolory dopełniające zestawione ze sobą wzmacniają wzajemnie swoją intensywność i kontrast

alla prima - technika malowania, odnosząca się głównie do malarstwa olejnego, polegająca na kładzeniu farb bezpośrednio na zaprawie, bez przygotowywania podmalówki i rysunku
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-17T19:15:27+01:00
Zagruntowanie - wstępne czynności poprzedzające malowanie obrazu, polegające na nałożeniu zaprawy (gruntu) na podkład

laserunek - wykończeniowa, przeźroczysta warstwa farby położona na powierzchni obrazu olejnego lub temperowego, zmieniająca zabarwienie

werniks - płynna, przezroczysta substancja, otrzymywana głównie z żywic, która schnąc tworzy twardniejącą powłokę na powierzchni obrazów olejnych i temperowych.

kontrast następczy - zjawisko optyczne polegające na tym, że po wpatrywaniu się w jakiś kształt w jednym z kolorów podstawowych, a następnie odwróceniu wzroku, w oczach pojawia się na chwilę ten sam, zamazany kształt w barwie dopełniającej

kontrast równoczesny - złudzenie optyczne polegające na wpływie otaczających obiekt pól na postrzeganie go. Dotyczy to tak jasności jak i barwy. W kwestii barwy oglądany obiekt ma tendencję do przyjmowania barwy dopełniającej do barwy otoczenia i odwrotnie.

dywizjon - związek składający się z kilku technik platycznych

alla prima - technika malowania, odnosząca się głównie do malarstwa olejnego, polegająca na kładzeniu farb bezpośrednio na zaprawie, bez przygotowywania podmalówki i rysunku.