1.Wymień przykłady trzech ciał, które łatwo się elektryzują.

2.Rura kanalizacyjna wykonana z PCV podczas pocierania o sukno elektryzuje się ujemnie, a pręt szklany potarty o papier elektryzuje się dodatnio. Jak będą na siebie działać te naelektryzowane ciała, gdy jedno z nich zawiesimy na nitce, a drugie będziemy zbliżać na niewielką odległość? Jak powinny działać na siebie sukno i papier, którymi pocieraliśmy rurę i pręt.

3.Dlaczego sprzedawczyni w sklepie, gdy nie możne otworzyć cienkiej torebki foliowej, pociera ją kilkakrotnie w rękach i brzeg torebki sam się rozdziela?

2

Odpowiedzi

2009-10-14T11:06:29+02:00
1. Ludzkie wlosy
2.Sukno
3. Tworzywa sztuczne - torebki foliowe.

2. Rura i szklany pret beda sie przyciagac, gdyz sa naelektryzowane roznoimiennie.
Sukno i papier ktorymi elektryzowalismy rure beda se przyciagac gdyz sa naelektryzowane roznoimiennie.

3.Po to zeby z torebki ladunki ujemne przeszly przez cialo czlowieka i wtedy torebka jest naelektryzowana ujemnie, w tym momencie 2 warstwy torebki z racji tego ze sa naelektryzowane jednoimiennie beda sie odpychac.
16 4 16
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-14T11:15:56+02:00
1. Włosy, papier, woreczek foliowy.
2. Wydaje mi się, że będą się przyciągać.
3. Ponieważ pod wpływem tarcia torebka się elektryzuje i otwiera.
8 2 8