Odpowiedzi

2010-02-17T19:03:56+01:00
X - pierwsza liczba = 16
2x - druga liczba = 32
2x + 12 - trzecia liczba = 32 + 12 = 44

x + 2x + 2x + 12 = 92
5x = 92 - 12
5 x = 80

x = 16
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T19:08:02+01:00
Suma trzech liczb jest rowna 92.Druga z liczb jest dwa razy wieksza od pierwszej, a trzecie o 12 wieksza od drugiej.Jakie to liczby?

x-pierwsza liczba
2x-druga liczba
2x+12-trzecia liczba
92 suma liczb

rozw:
x+2x+(2x+12)=92
x+2x+2x+12=92
5x=92-12
5x=80
x=16- I liczba
2*16=32- II liczba
32+12=44- III liczba
DZIĘKUJE ZA UWAGĘ:)
2010-02-17T19:09:10+01:00
X-pierwsza liczba ->16
2x-druga liczba ->32
2x+12-trzecia liczba->44

x+2x+2x+12=92
5x+12=92
5x=92-12
5x=80
x=16
2×16=32
32+12=44