Oblicz,jaką objętość w pokoju,w którym odrabiasz lekcje ,zajmuję tlen a jaką azot.Pomiń objętość przedmiotów znajdujących się w tym pokoju.

BŁAGAM TO NA JUTRO!

Z GÓRY DZIĘKUJE!

ps.wymiary pokoju są mi obojętne,mogą być to wymiary Twojego pokoju.

3

Odpowiedzi

2010-02-17T19:06:51+01:00
Vp=3*4*5=60m3


60m3----100%
xm3------78
x=46,8m3 zawartosc azotu w pokoju

60dm3----100
ydm3------22%
y=13,2dm3 O2

przyjelem ze jest 22% tlenu w atmosferze zeby sie lepiej liczylo no i tyle
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T19:07:19+01:00
V = 2,5m*5m*4m=50m³

21%*50m³=0,21*50m³=10,5m³
78%*50m³=0,78*50m³=39m³

Odp.:W moim pokoju jest 10,5 m³tlenu i 39m³ azotu.
15 4 15
2010-02-17T19:09:42+01:00
Wymiary pokoju : 6m, 4.5m, 2,5m
V= a*b*c
V= 6*4,5*2,5= 67,5m3

Tlen zajmuje 21%
0,21 * 67,5= 14,175m3

Azot zajmuje 78%
0,78 * 67,5= 52,65m3
9 4 9