Odpowiedzi

2010-02-17T19:14:09+01:00
Bażant: 2 nogi, 1 głowa
królik: 4 nogi, 1 głowa

{b+k=35
{2b+4k=94 /÷(-2)

{b+k=35
{-b-2k=-94

k=12
b=23
2010-02-17T19:14:55+01:00
W ogrodzie Mandaryna były 23 bażanty i 12 królików.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T19:17:37+01:00
X - ilośc bażantów
y - ilośc królików

teraz zobacz masz podana ilośc głów 35 więc od razu możesz powiedziec, że wszytskich zwierzat jest 35, bo każde z ncih ma tylko jedna głowę. i mamy pierwsze równanie

x + y = 35
drugie równanie bedzie takie:

2x + 4y = 94
bo każdy bażant ma 2 nogi a każdy królik 4.

rozwiązujemy układ równań:

x + y = 35 I * (-2)
2x + 4y = 94

-2x - 2y = -70
2x + 4y = 94
_____________
2y = 24 I : 2
y = 12 tyle jest królików

x + y = 35
x + 12 = 35
x = 35 - 12
x = 23 tyle jest bażantów