Odpowiedzi

2010-02-17T19:10:54+01:00
Rezonans mechanizny polega na przeplywie energii pomiedzy kilkoma ukladami ktore drgaja

jakos tak
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T19:12:22+01:00
To zjawisko polegające na przepływie energii pomiędzy dwoma układami dragającymi.Przykłady:

1.Ruch huśtawki - przekazując jej drgania (popychając ją wtedy gdy znajduje się najbliżej nas) huśtawka porusza się coraz szybciej (wzrosła jej amplituda) - POZYTYWNE ZASTOSOWANIE

2.W autobusach czasami silnik może przekazać drgania na karoserię pojazdu, drgają również lusterka, co utrudnia obserwację jezdni - NEGATYWNE ZASTOSOWANIE
2 4 2
2010-02-17T19:13:39+01:00
Rezonans mechaniczny to nic innego jak przekazywanie drgań pomiędzy ciałami o tej samej częstotliwości.1.Ruch huśtawki - przekazując jej drgania (popychając ją wtedy gdy znajduje się najbliżej nas) huśtawka porusza się coraz szybciej (wzrosła jej amplituda) 2.W autobusach czasami silnik może przekazać drgania na karoserię pojazdu, drgają również lusterka, co utrudnia obserwację jezdni

2 4 2