1) Określ do, której grupy gadów dotyczy każdy opis

# Ich ciało jest schowane w kostnym pancerzu, który składa się z dwóch części: grzbietowej i brzusznej. Są to zwierzęta długowieczne, powolne i silne. Na krawędziach szczęk mają ostre rogowe listwy służące do rozdrabiania pokarmu. Żyją na lądzie, w wodach słodkich i w wodach słonych.
.............................................................................
# Zwierzęta te mają wydłużone ciało pokryte łuskami. Większośc tych gadów ma dwie pary kończyn. Poruszają się szybko i zwinnie. W razie niebezpieczeństwa odrzucają ogon, który łatwo się regeneruje.
.............................................................................
# Są to zwierzęta beznogie, o silnie wydłużonym ciele. Niektóre z nich mogą uśmiercac zdobycz przy użyciu zębów jadowych. ofiarę zjadają w całości. Reagują na temperaturę ciała ofiary, co ułatwia im polowanie.
............................................................................
# Są to największe współczesne gady. Na zdobycz czatują w wodzie , wystawiając nad jej powierzchnię oczy i nazdrza. mają paszczę uzbrojoną w ostre zęby. Potężny ogon ułatwia im pływanie i mogą go wykorzystywac jako groźną broń.
...........................................................................

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T19:12:16+01:00
1, żółwie
2.jaszczurki
3.węże
4.krokodyle i aligatory
2010-02-17T19:16:47+01:00
1#żółwie
2#jaszczurki
3#węże
4#aligatory, krokodyle
1 5 1
2010-02-17T23:23:05+01:00
Ich ciało jest schowane w kostnym pancerzu, który składa się z dwóch części: grzbietowej i brzusznej. Są to zwierzęta długowieczne, powolne i silne. Na krawędziach szczęk mają ostre rogowe listwy służące do rozdrabiania pokarmu. Żyją na lądzie, w wodach słodkich i w wodach słonych ----żółwie

Zwierzęta te mają wydłużone ciało pokryte łuskami. Większość tych gadów ma dwie pary kończyn. Poruszają się szybko i zwinnie. W razie niebezpieczeństwa odrzucają ogon, który łatwo się regeneruje----jaszczurki

Są to zwierzęta beznogie, o silnie wydłużonym ciele. Niektóre z nich mogą uśmiercać zdobycz przy użyciu zębów jadowych. ofiarę zjadają w całości. Reagują na temperaturę ciała ofiary, co ułatwia im polowanie----węże

Są to największe współczesne gady. Na zdobycz czatują w wodzie , wystawiając nad jej powierzchnię oczy i nozdrza. mają paszczę uzbrojoną w ostre zęby. Potężny ogon ułatwia im pływanie i mogą go wykorzystywać jako groźną broń----aligatory

1 5 1