Uzupełnij zdania.
Obecnie znanych jest........pierwiastków chemicznych. W przyrodzie występuje ich........., a pozostałe..........
Każdy pierwiastek jest oznaczony międzynarodowym................pochodzącym najczęściej od.......................
Jeśli nazwy kilku pierwiastków zaczynają się tą samą literą, to..................



Proszę o szybką odpowiedź ; pp
Pozdrawiam ; dd

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-10-14T11:15:16+02:00
115
90
są sztuczne
symbolem chemicznym
nazwy łacińskiej pierwiastka
dodajemy do niej jeszcze drugą literę z nazwy łacińskiej
3 5 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-14T11:17:32+02:00
Obecnie znanych jest 115 pierwiastków chemicznych.
W przyrodzie występuje ich 90 a pozostałezostały otrzymane sztucznie.Każdy pierwiastek jest oznaczony międzynarodowym zapisem pierwiastka pochodzącym najczęściej od nazwy łacińskiej. Gdy nazwy kilku pierwiastków zaczynają się tą samą literą, to dodajemy do niej jeszcze drugą literę z nazwy łacińskiej.
5 4 5
2009-10-14T11:19:33+02:00
1. 115
2. 90
3. powstały sztucznie w labolatoriach
4. symbolem
5. miast, krajow, kontynentów itp.
6. uzywamy litery kolejne
2 5 2