Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T19:16:42+01:00
X - liczba pierwsza
y = 2x - druga liczba
z = 2x - 12 - trzecia liczba

x + y + z = 68

x + 2x + 2x - 12 = 68
5x - 12 = 68
5x = 68 + 12
5x = 80 /:5
x = 16

spr: 16 + 32 + 20 = 68

odpowiedz ; pierwsza liczba x = 16
druga liczba y = 2x = 16 * 2 = 32
trzecia liczba z = 2x - 12 = 32 - 12 = 20
1 5 1
2010-02-17T19:22:33+01:00
Pierwszaliczb-a
druga liczba-b
trzecia liczba-c


a+b+c=68
b=2*a
c=b-12 =(2*a)-12
podstawiamy
a+2*a+2*a-12=68
a+2a+2a-12=68
5a-12=68 przenosimy wiadome na prawą stronę
5a=80 dzielimy obie strony przez 5
a=16
b=2*16=32
c=32-12=20
sprawdzamy
16+32+20=68
2010-02-17T19:23:01+01:00
X- pierwsza liczba 16
x * 2- druga liczba 16*2=32
x * 2 -12 16*2-12=20
x+x*2+x*2-12 16+32+20=68
68

x+2x+2x-12=68
5x-12=68 / +12
5x= 80 / :5
x= 16

Odp. szukane liczby to 16, 32, 20