Odpowiedzi

2010-02-17T19:18:12+01:00
8=2h
4=a√3/2
8=a√3
a=8√3/3

obw=4a
obw=4*8√3/3
obw=32√3/3 cm
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T19:27:10+01:00
Dłuższa przekątna jest dwusieczną kata 60°
połowa dłuższe przekatnej jest przyprostokątną trójkąta prostokatnego, w którym drugą przyprostokątną jest połowa krótszej przekątnej rombu, zaś bok jest przeciwprostokątną.
Korzystamy z własności trójkata o kątach:30°, 60°, 90°

4=x√3/2
8=x√3
x=8/√3
x=8√3/3

Odp. Bok ma długość 8√3/3cm.
3 3 3