Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T19:32:21+01:00
Walczyć z otwartą przyłbicą:
walczyc dzielni 0 strachu przed przeciwnikiem,nie zwazac na niebezpiecenstwo

kruszyć kopije:
walczyć

dotrzynać pola:
wytrwac w walce, rywalizacji

polegać jak na zawiszy:
mieć do kogoś duże zaufanie, uważać go za dotrzymującego słowa

człowiek honoru:
Być człowiekiem honoru, to znaczy wypełniać cały szereg czynności w swojej pracy z poczucia obowiązku, wewnętrznej powinności, nie zaś ze względu na korzyści materialne

zwracać honor:
jeżeli kogoś oskarżałeś a okazał się że to nie on a przez to stracił dobre imię zwracasz mu honor czyli np.dobre imię itp.
11 3 11
2010-02-17T19:33:34+01:00
1. Walczyć z otwartą przyłbicą- walczyć jawnie, bez ukrycia, bez obłudy.
2. Kruszyć kopie- usilnie zabiegać, walczyć, starać się o coś, spierać się o coś.
3. Dotrzymać pola- nie ulec komuś, dać komuś radę.
4. Polegać jak na Zawiszy - ufać komuś całkowicie.
5. Człowiek honoru- ktoś uczciwy, zacny itp.
6. Zwracać honor- przepraszać kogoś za złą, nieprawdziwą opinię o nim, przyznawać się do błędu przed kimś.

Mam nadzieję że pomogłam, pozdrawiam :>
14 4 14
2010-02-17T19:34:53+01:00
"walczyć z otwartą przyłbicą" czyli podniesioną zasłoną. Taki sposób walki był uważany podczas pojedynków w szrankach za wyjątkowo odważny (jeśli nie szalony), gdyż kopie po uderzeniu zamieniały się w grad ostrych drzazg, które mogły uszkodzić oczy lub nawet zabić.

kruszyć kopię czyli pojedynkować się, walczyć

dotrzymać pola dorównać, doścignąć, dotrzymać kroku, dotrzymać placu, podołać, sprostać,


polegać jak na Zawiszy Mieć do kogoś bardzo duże zaufanie, uważac go za niezawodnego (był taki rycerz Zawisza Czarny, który był pod Grunwaldem i nigdy nie zawiódł)

więcej nie wiem

6 3 6