Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-17T19:28:09+01:00
Oblicz stężenie procentowe roztworu otrzymanego w wyniku zmieszania 200g roztworu soli o stężeniu 15% i 300g roztworu tej soli o stężeniu 20%.. poproszę o dane rozwiązanie i odpowiedz ;)

trzeba oblcizyc mas esubstanji z obu roztworow, czyli:
I roztwor
100g - 15g
200g - x
X=200gx15g/100g=30g
II roztwor
100g -20g
300g-x
x=300gx20g/100g=60g

ms=60g+30g=90g
mr=500g
stezenie:
Cp=ms/mrx100%=90gx100%/500g=18%
  • Użytkownik Zadane
2010-02-17T19:33:47+01:00
Dane:
mr1 = 200g
Cp1= 15%
mr2= 300g
cp2= 20%

Szukane:
ms1= ?
ms2= ?
Cp3= ?

ms= Cp × mr : 100%
ms1 = 15% × 200g : 100%
ms1= 30g

ms2= 20% × 300g : 100 %
ms2= 60g

Cp= ms : mr × 100%
Cp3= (60g + 30g) : (200g + 300g) × 100%
Cp3= 90g : 500g ×100%
Cp3= 18%
Odp. Stężenie procentowe otrzymanego roztworu wynosi 18%.
5 4 5