Odpowiedzi

2010-02-17T19:43:08+01:00
U paprotnikow dominuje sporofit.Jest to cala roslina(lodyga .liscie i korzenie),jest on samozywny no i wiekszy od gametofitu(przedrosla).
17 2 17
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T19:44:07+01:00
Pokoleniem dominującym u paprotników jest sporofit, ponieważ posiada ulistnioną łodygę, której liście wytwarzają fotosyntezę,
pobiera substancje odżywcze z gleby, a gametofit jest małą blaszką, posiadającą tylko chwytniki i po rozwinięciu się na niej sporofitu zanika.
28 3 28